wtorek, 23 kwietnia 2013

27-28 kwiecień Wyrch Czadeczka (w „Gościnnej Chacie” u Bochynków) otwarcie sezonu AKT „Gronie”

27-28 kwietnia na Wyrch Czadeczce w Jaworzynce (w „Gościnnej Chacie” u Basi i Bogusia Bochynków)dokonaliśmy otwarcia sezonu AKT „Gronie” – przyjechało 13 osób 4 samochodami: L.Szczepanowski z K.K.Stojkami i M.Horemską, J.Wojcieszak z J.Wodarczyk-Staciwą i T.Chmielewską-Gnizą, K.J. Siweccy i J.G. Górkowie z R.Mamakiem i I.Bartyzel-Frączek. W Istebnej - odwiedziliśmy dom-izbę pamięci Jerzego Kukuczki na Wilczym, chatę Jana Kawuloka i kościół ewangelicki. W niedzielę pojechaliśmy do Hrcavy (Herczawy).

Pani Cecylia Kukuczka opowiedziała nam o Jurku - na zdjęciu z nami przed chatą w Istebnej - Wilczem

Janko Macoszek jest godnym następcą Jana i Zuzanny Kawuloków w opowiadaniu o 150-letniej Chacie Kawuloka

Ksiądz Alfred Staniek proboszcz parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Istebnej przyjał nas kawą i ciastkami

W tym czasie Basia Bochynkowa już gotowała dla nas obiad

Zaraz potem poszliśmy na spacer choć zanosiło się na deszcz

Na 19.00 Duch Święty zaprowadził (Wawrzka i nas) do kościoła katolickiego w Istebnej ma koncert młodych Franciszkanów z katowickich Panewnik

Do kolacji przy grillu w Goscinnym Szałasie przygrywała nam orkiestra bardzo doborowa: "Frida", Jacek Siwecki i Krzysiu Stojek (łysawy gitarzysta odwrócony tyłem)

Nazajutrz mszę św. w kościele pw. św. Cyryla i Metodego w Hrcavie odprawiał polski ksiądz

W galerii na dawnej granicy oprowadzał nas sam właściciel Pan Kukuczka

Po obiedzie odwiedziliśmy jeszcze kapliczkę Matki Boskiej, ufundowaną przez B.B. Bochynków i odnowioną niedawno przez Bogusia

Przeszliśmy się do muzeum świerka istebniańskiego i po pożegnalnym poczęstunku (kawa i szarlotka) opuścilismy naprawdę gościnną Gościnną Chatę na Wierch Czadeczce u Bochynków